Увага посібник для педагагів НУШ з медіаграмотності

    Сьогодні у зміст навчальних програм початкової школи впроваджується компетентнісний підхід. Мета навчання медіаграмотності та критичного мислення учнів початкових класів – це формування практичних навичок із розуміння, аналізу й оцінювання змісту медіа, здатності створити власний медіапродукт і оцінити власну медіаактивність. Академія української преси з 2010 року розвиває та підтримує обмін досвідом українських медіапедагогів. 

електронна версія посібника: Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі: посібник для вчителя / Бакка Т., Голощапова В., Дегтярьова Г., Євтушенко Р., Іванова І., Крамаровська С., Мелещенко Т, Шкребець О. / За редакцією Волошенюк О., Дегтярьової Г., Іванова В. – К. : ЦВП, АУП, 2017 – 196 с.

Дякуємо авторам посібника  за інноваційні практики та Академії української преси за можливість та підтримку. 

матеріали до відзначення Дня безпечного інтернету в Україні

Інтернет: існують небезпеки?!

Готуючись до відзначення Дня безпечного інтернету в Україні, дев’ятикласники НВК № 14 провели дослідження серед підлітків 13-15 років, щоб з’ясувати, як тісно їхнє життя пов’язане з інтернетом і чи контролюють дорослі цей процес.

Більше 50% підлітків, залишаючись з різних причин поза контролем батьків, проводять необмежений час в інтернеті - такі результати опитування.

Уся корисна багатофункціональність світової павутини насправді приховує безліч небезпек. Те, що молодь і навіть діти поринають у віртуальний світ, залишаючи поза увагою реальний, набагато цікавіший, - ще не найстрашніше.

        В Україні сьогодні понад 10 000000 користувачів, третина з них – неповнолітні.

Як запобігти тому, що, перебуваючи в режимі онлайн , люди готові поділитися приватною інформацією про себе та свою сім’ю в обмін на товари та послуги? Чи багато потрібно зусиль, щоб відірватись від смартфона заради живого спілкування з друзями та допомоги близьким? Як убезпечити себе від неприємних наслідків від знайомств у соцмережах? - над цими та іншими болючими питаннями молодь спонукали задуматися Грищенко Олександра, Винічук Анна, Вінічук Дарія, Бондарчук Богдан та вчитель факультативу «Основи медіаграмотності» Стельмах Тетяна Олександрівна, організовуючи тематичну лінійку «День безпечного інтернету в Україні», який щорічно відзначають 5 лютого.

У необхідності обачно поводитись в інформаційній мережі дев’ятикласники переконували фактами, цифрами, проблемними питаннями, навіть мультиками. Учні, запрошені на захід, давали правдиві відповіді на провокаційні питання, шукали можливі варіанти виходу з проблемних ситуацій, пов’язаних із використанням інтернету, обговорювали наслідки, розробили правила безпечної поведінки в ньому.        Старшокласники щиро вірять, що вихованці НВК № 14 не стануть комп’ютерними «зомбі» і вбережуться від реальної біди, що може постати з віртуального світу.

Вінічук Д., Винічук А.

Матеріали:

Відеодобірка:

Мультфільм «Мобільні – це класно» (для 5-6 класів)

Мультфільм «Історія двох пар» (для 7-11 класів)

Мультфільм «Ти також заблукав у цьому світі, як і я?»

 

Медіаосвітній інструментарій філолога

Матеріали педагогічного тренінгу  "Сучасний урок літератури: пункт призначення - МЕДІАГРАМОТНІСТЬ"

Основи медіаграмотності. (підготувала   Сорока І.А., заступник директора НВК №14)

Мовні маніпулятивні техніки. (підготувала   Дашкель І.Л., заступник директора НВК №14)

Фотоманіпуляція. Кроссенс.(підготувала Попчук Н.В., учитель української мови та літератури НВК №14)

Алгоритм фактчекінгу. (підготувала Кондрашова С.А., учитель української мови та літератури НВК №14)

 Джинса. З ніг на голову. (підготувала Дмітрієва О.В., учитель зарубіжної літератури НВК №14)

 

Медіаграмотність і педагогіка

«Учитель живе, поки вчиться», - сказав К.Д. Ушинський. Зимові канікули – ідеальний час для методичного вдосконалення та самоосвіти педагогів. 3 січня 2019 року вчителі НВК № 14 зібралися на тренінг «Медіаграмотність у педагогіці», щоб попрактикуватися у вмінні орієнтуватися в сучасному медіапросторі та розширити свої знання з проблемної теми закладу. Ці знання необхідні для планування, проведення сучасного уроку та спілкування із нинішніми учнями. Тренер – заступник директора з навчально-виховної роботи Сорока Ірина Анатоліївна – пояснила колегам, як працює журналістська «кухня». Учителі на практиці вчились розрізняти маніпуляцію, пропаганду, джинсу, фактоїди тощо. Цікаві інтерактивні вправи сприяли жвавому обговоренню актуальних проблем інформаційного сьогодення. За цікавою роботою та невимушеним спілкуванням час збіг швидко. В процесі дійшли висновку, що медіаграмотність учнів потрібно формувати на уроках з усіх дисциплін, тому були визначені основні завдання: розвиток критичного мислення, медіатворчості, вироблення медіаімунітету, інформаційної культури через відпрацювання перевірки та аналізу інформації різних видів, створення власних медіапродуктів. Педагогам задали домашнє завдання: розробити вправи, які цьому сприятимуть. У березні 2019 року планується проведення методичної майстерні, де освітяни прозвітують про свої здобутки.

Демчук Ю.М., директор

 

 

  

  

 

  

 

Міні-семінар Любка Дереша

      27 вересня о 13:30 відбувся міні-семінар Любка Дереша для учнів усіх загальноосвітніх закладів країни, включаючи учнів НВК№14 та для зацікавлених. Спілкувалися на тему: «Ти талант! Настав час дізнатися у чому саме». Від відомого українського письменника старшокласники дізналися, як виявити та розвивати свої таланти. Окрім того, Любко Дереш розповів, як реагувати на критику та похвалу, як подолати страх відрізнятися від інших, як залишатися вірним своїй обдарованості у спілкуванні з батьками, друзями та іншими людьми. Разом зі школярами, викладачами, студентами з усієї країни вихованці НВК№14 задавали питання, на які отримували повноцінні відповіді. 

Грищенко Олександра, учениця 9-го класу.

 

 

Розроблено Римар Віктор Олексійович.