Авторизація

Лічильник відвідувачів

СьогодніСьогодні60
ВчораВчора64
За тижденьЗа тиждень368
Попередній тижденьПопередній тиждень2013
За місяцьЗа місяць459348

Увага! Сертифікація 2023

Основні тези

зустрічі Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака, в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти Валерія Бойка із сертифікованими вчителями початкових класів від 15 грудня 2022 року

Теза 1. Вчителі не лише навчають, а й удосконалюють та підтверджують свою майстерність. Під час воєнного стану в Україні процес сертифікації у 2022 році не припинився, а кількість учасників навіть зросла, якщо порівнювати з попередніми роками.

Теза 2. З 2019 року отримали чинний сертифікат 3098 високомотивованих учителів початкових класів, що дає їм право на 20% надбавку до ставки заробітної плати і безпосередню брати участь у ключових процедурах зовнішнього забезпечення якості освіти.

Теза 3. У 2022 році за результатами незалежного оцінювання, самооцінювання та вивчення практичного досвіду 1 171 учитель початкових класів успішно склав сертифікацію.

Теза 4. У 2023 році Міністерство планує запровадити сертифікацію на інші категорії педагогічних працівників (учителів базової середньої освіти – мовно-літературної, математичної освітніх галузей, керівників закладів освіти). Зокрема, на 2023 рік заплановано квоти: вчителі початкових класів – 2 тис. осіб; вчителі української мови та літератури – 500 осіб; вчителі математики – 500 осіб.

Теза 5. Крім доплати у розмірі 20% до ставки заробітної плати, сертифіковані вчителі мають право на зарахування сертифікації як проходження чергової або позачергової атестації педагогічним працівником із присвоєнням відповідної кваліфікаційної категорії та/чи педагогічного звання.

Теза 6. Педагогічні працівники, які хочуть брати участь у сертифікації можуть підготуватись за допомогою матеріалів, розміщених на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Сертифікація педагогічних працівників» – «Підготовка».

До тези 6 додається витяг з листа РОІППО від 23.12.2022 № 01-12/930.

   На сайті Рівненського ОІППО в розділі «Новини» міститься за гіперпосиланнями перелік необхідних матеріалів та ресурсів для підготовки вчителів:

-         незалежне тестування 2019 рік: програмахарактеристика тесту;

-         незалежне тестування 2020 рік: програмахарактеристика тестусхема нарахування балівтестовий зошитвідеорозбір завдань №№ 1-47відеорозбір завдань №№ 48-100;

-                     незалежне тестування 2021 рік: програмахарактеристика тестусхема нарахування балівтестовий зошитправильні відповідівідеорозбір завдань №№ 1-47відеорозбір завдань №№ 48-100;

-                     незалежне тестування 2022 рік: програмахарактеристика тестусхема нарахування балівтестовий зошитправильні відповідівідеорозбір завдань №№ 1-48незалежне тестування: відеорозбір завдань №№ 49-100.

Корекційна робота з дітьми з порушеннями слуху

  Хочу поділитися досвідом та пропоную переглянути фрагменти логопедичних занять із учнем першого класу на тему «Розвиток слухового сприймання та формування вимови у дітей із порушенням слухової функції. Уривки логопедичних занять».

Корекційна робота на індивідуальних заняттях здійснювалася у двох напрямках відповідно до програми для дітей із порушенням слуху:

І – формування правильної звуковимови;

ІІ – розвиток слухового сприймання.

Під час формування вимови використано такі види роботи:

  • артикуляційні вправи для губ, язика;
  • робота над голосом;
  • робота над мовним диханням;
  • вправи на розвиток ритміко-інтонаційної сторони мовлення;
  • автоматизація та диференціація важких для вимови звуків;
  • збагачення словникового запасу;
  • формування лексико-граматичної сторони мовлення.

Для розвитку слухового сприймання мовлення я дібрала мовленнєвий матеріал розмовно-побутового характеру, різноманітні тексти й завдання до них. Відеофрагменти занять можна переглянути за нижчеподаними посиланнями:

https://youtu.be/QoHu_SoeHTY

https://youtu.be/xpTFpOFsjeU

https://youtu.be/c2Bmxk4Is9k

Разкевич Світлана Миколаївна, учитель-логопед

Інклюзія - це не страшно!

Що означає хороший учитель?

Це насамперед людина, яка любить дітей,

знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те,

що кожна дитина може стати доброю людиною,

вміє дружити з дітьми,

бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі,

знає душу дитини, ніколи не забуває, що й сам був дитиною

В.Сухомлинський

Шановні колеги!

Уже багато років працюю в колективі Рівненського НВК №14 і завжди з радістю ділюся своїми професійними здобутками, дорогоцінними надбаннями у виховній і навчальній сфері педагогічної діяльності. Звикла до того, що можу розділити з вами радість від нелегкої вчительської праці, обмінятися досвідом, а, можливо, й допомогти комусь. Йдеться, власне, про створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.

Пригадую, що у 2015 році сама з певним острахом бралася за роботу в інклюзивному класі, проте, розпочавши таку, на перший погляд, важку працю, згодом зрозуміла, що вона є дуже важливою частиною загального процесу, оскільки дає змогу подолати перешкоди в системі освіти та підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Недарма ж нашу школу діти, батьки й освітяни називають «школою мрій»! Тут і справді трапляються дива: «особливі» діти знаходять друзів у класі, разом із іншими здобувають знання, спілкуються, діляться емоціями, радіють.

Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та сприяє підтримці дітей з особливими потребами. Батьки теж можуть долучатися до процесу навчання, адже тільки спільна робота дає успішні результати. Діти мають змогу соціалізуватися, вступити до професійних та вищих навчальних закладів, розвивати свої сильні сторони й таланти для подальшої інтеграції в суспільство. У них формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками в школі та поза її межами, моделюються належні способи взаємодії з колективом. Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.

Звісно, такі учні вимагають особливого підходу, що передбачає застосування додаткових елементів у освітньому процесі:

  • адаптовані (модифіковані) навчальні програми та плани;
  • комфортне освітнє середовище;
  • використання спеціальних методів і форм навчання;
  • співпраця з фахівцями, які надають послуги відповідно до різних освітніх потреб дітей;
  • створення позитивного клімату в шкільному середовищі тощо.

Не менш важливу роль у здійсненні інклюзивної освіти відіграє команда психолого-педагогічного супроводу, діяльність якої спрямована на створення необхідних умов у освітньому процесі з метою розвитку особистості дитини, засвоєння нею знань, умінь і навичок, її самореалізації та соціалізації.

До складу команди супроводу входять адміністратор закладу (директор або його заступник), класний керівник, усі педагоги, що працюють у класі, асистент учителя, практичний психолог, соціальний педагог, логопед, реабілітолог, батьки та інші законні представники дитини.

Командою супроводу розробляється індивідуальна програма розвитку учня з особливими освітніми потребами, складається розклад корекційних занять, визначаються способи адаптації.

Використовуючи нетрадиційні форми роботи, до прикладу, індивідуальні бесіди, консультації-практикуми, відвідування родин, участь у батьківських форумах, диспути, дискусії, виставки, екскурсії, віртуальні подорожі, вам вдасться відшукати ключик до дитячого серця.

Злагоджена професійна діяльність команди супроводу в інклюзивному класі дає змогу дитині почуватися комфортно в колективі, навчатися доброзичливості, справедливості, терплячості, взаємоповаги, додає впевненості.

Тож варто повірити у власні сили, сміливо взяти за руку дитину, яка цього дуже потребує, і впевнено вести її назустріч новим знанням, знайомствам, відкрити шлях до здійснення мрій. Бо я ж учитель… Бо ми ж команда успіху… Немає нічого неможливого!

Вінічук С.М., учитель початкових класів

Використання Lego на уроках англійської мови

 Найскладніше почати діяти, все інше

залежить тільки від наполегливості. 

Амелія Ергарт

Ми живемо в час змін – час активної реформи освіти.

Випускники НУШ матимуть ґрунтовні знання та володітимуть компетентностями, що потрібні для сучасного життя, будуть самодостатніми, творчими та креативними особистостями.

Саме це спонукає вчителя до активної самоосвіти та особистих професійних змін.

Хочу поділитися досвідом роботи у класах НУШ, зокрема розповісти про показовий урок у 3-А класі за темою «День народження».

Урок побудувала за таксономією Б.Блума.Перевага таксономії у тому, що мислення,насамперед, у ній представлене в структурованій та доступній для учителів-практиків формі. Таксономія допомагає правильно формулювати мету навчання, створювати завдання для учнів початкової ланки, належним чином проводити рефлексію.

     Таблицею дієслів таксономії Б.Блума користуюся на всіх етапах створення конспекту уроку. Для виконання вправ зосереджую увагу на «Loworderthinkingskills» (навички мислення низького рівня), поступово переходжу до «Highorderthinkingskills» (навички мислення високого рівня). Для того, щоб переконатися, що учні не лише знають, але й відтворюють та  активно користуються ними на практиці, можна, наприклад, «кинути їм виклик», попросивши обґрунтувати свою відповідь.

 

Звичайно, подібний алгоритм дій з молодшими школярами має свої особливості, оскільки кожна вікова група сприймає і засвоює навчальний матеріал на своєму рівні.

Так у роботі з учнями 1-го класу основним видом навчальної діяльності є гра, отже, значна кількість матеріалу запам’ятовується мимоволі. Наприклад, згадуваний раніше «Remembering» можна використовувати при вивченні теми “MyFamily”: з допомогою наочності діти швидко вивчають слова; аудіозапис пісеньки або вірша активізує емоційний стан дитини та підвищує рівень запам’ятовування лексики та граматики з конкретної теми.

У 2-му класі діти вже можуть не тільки запам’ятовувати, а й відтворювати вивчену лексику. На цьому етапі учні вчаться складати мінідіалоги з використанням нових слів.

Починаючи з 3-го класу таксономію Б.Блума вже можна застосовувати в повному обсязі - від етапу «Rememberіng» до «кінцевого пункту» - «Creating» у рамках однієї теми. Отже, опрацьовуючи тему “Birthday. PresentContinuous”, учні знайомляться з новими лексичними одиницями за допомогою ігор «Twoclaps, onestamp”, «Missingwords” - «Remember». Закріплюють засвоєні слова, опрацьовуючи комікс -«Understand».   «Apply» – робота з граматикою за допомогою LEGO. «Analyse» – виконання вправи з підручника з обов’язковим поясненням. «Evaluate» – учні беруть на себе функцію вчителя – оцінюють роботу, виправляючи помилки. Рівень “Create” для учнів третього класу може бути реалізованим у формі мініпроєкту “ActivitiesinmyHouse”. Завдання полягає у тому, що необхідно схематично намалювати свій дім, вказавши назви кімнат, зробити короткий запис у вигляді опорних слів за темою та захистити свою роботу, розповівши 2-5 речень про те, чим дитина займається у кожній кімнаті.

Хочу детальніше зупинитися на етапі «Apply». Тож чому ЛЕГО? Основним видом діяльності молодших школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички.

Відомо, що мислення дитини відрізняється від дорослого. В дитинстві переважає предметно-дієве мислення — вирішення завдання здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами, випробуванням властивостей об’єктів. Дитина порівнює предмети, накладаючи один на інший або приставляючи один до іншого; вона аналізує, ламаючи по частинах свою іграшку; синтезує, складаючи з кубиків або паличок «будинок»; вона класифікує та узагальнює, розкладаючи за кольорами. Дитина не ставить перед собою мети і не планує своїх дій, вона мислить діючи. Предметно-дієве мислення виявляється вкрай необхідним, коли заздалегідь неможливо повністю передбачити результати яких-небудь дій (робота випробувача, конструктора). Потім у дитини розвивається наочно-образне мислення, пов’язане з оперуванням образами, коли людина, вирішуючи завдання, аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про явища і предмети. Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його руками, але їй необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт. Конструктор ЛЕГО допомагає розвивати саме ці типи мислення.

ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи. Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співпрацювати з партнером, і найголовніше – почуття впевненості в собі. Таким чином, робота з освітніми конструкторами ЛЕГО дозволяє дітям у формі пізнавальної гри почерпнути багато цінних ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові задуми, приймає нестандартні рішення.

PresentContinuousTense – створення розповідних речень, заперечних та   питальних. Цеглинки розподіляємо за кольорами-категоріями ( жовтий- підмет, блакитний – tobe, зелений- присудок, синій – закінчення –ing, оранжевий – обставина, червоний – частка not), це спрощує етап перевірки – учні порівнюють свою «піраміду» з моєю.

  

За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи, зокрема уроку англійської мови: розвиток дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому загальномовленнєвий розвиток і розумові здібності; навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі; розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення; формування навичок діалогічного мовлення, розширення словникового запасу; вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними; створення ситуації успіху та атмосфери змагання.

Поділилась досвідом учитель англійської мови Любов Сидорчук.

 

Методична розробка Булавської Надії Володимирівни

Методична розробка Булавської Надії Володимирівни, вчителя трудового навчання, яка стала переможцем (ІІІ місце) обласного етапу ХVI конкурсу-ярмарку педагогічної творчості 2018-2019 навчального року. Переглянути роботу можна тут.

 

Дочірні категорії

Розроблено Римар Віктор Олексійович.