Інклюзія - це не страшно!

Опубліковано: Середа, 16 вересня 2020, 00:07

Що означає хороший учитель?

Це насамперед людина, яка любить дітей,

знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те,

що кожна дитина може стати доброю людиною,

вміє дружити з дітьми,

бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі,

знає душу дитини, ніколи не забуває, що й сам був дитиною

В.Сухомлинський

Шановні колеги!

Уже багато років працюю в колективі Рівненського НВК №14 і завжди з радістю ділюся своїми професійними здобутками, дорогоцінними надбаннями у виховній і навчальній сфері педагогічної діяльності. Звикла до того, що можу розділити з вами радість від нелегкої вчительської праці, обмінятися досвідом, а, можливо, й допомогти комусь. Йдеться, власне, про створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.

Пригадую, що у 2015 році сама з певним острахом бралася за роботу в інклюзивному класі, проте, розпочавши таку, на перший погляд, важку працю, згодом зрозуміла, що вона є дуже важливою частиною загального процесу, оскільки дає змогу подолати перешкоди в системі освіти та підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Недарма ж нашу школу діти, батьки й освітяни називають «школою мрій»! Тут і справді трапляються дива: «особливі» діти знаходять друзів у класі, разом із іншими здобувають знання, спілкуються, діляться емоціями, радіють.

Інклюзивне навчання усуває бар’єри в системі освіти та сприяє підтримці дітей з особливими потребами. Батьки теж можуть долучатися до процесу навчання, адже тільки спільна робота дає успішні результати. Діти мають змогу соціалізуватися, вступити до професійних та вищих навчальних закладів, розвивати свої сильні сторони й таланти для подальшої інтеграції в суспільство. У них формуються соціальні компетенції для налагодження дружніх стосунків з ровесниками в школі та поза її межами, моделюються належні способи взаємодії з колективом. Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.

Звісно, такі учні вимагають особливого підходу, що передбачає застосування додаткових елементів у освітньому процесі:

Не менш важливу роль у здійсненні інклюзивної освіти відіграє команда психолого-педагогічного супроводу, діяльність якої спрямована на створення необхідних умов у освітньому процесі з метою розвитку особистості дитини, засвоєння нею знань, умінь і навичок, її самореалізації та соціалізації.

До складу команди супроводу входять адміністратор закладу (директор або його заступник), класний керівник, усі педагоги, що працюють у класі, асистент учителя, практичний психолог, соціальний педагог, логопед, реабілітолог, батьки та інші законні представники дитини.

Командою супроводу розробляється індивідуальна програма розвитку учня з особливими освітніми потребами, складається розклад корекційних занять, визначаються способи адаптації.

Використовуючи нетрадиційні форми роботи, до прикладу, індивідуальні бесіди, консультації-практикуми, відвідування родин, участь у батьківських форумах, диспути, дискусії, виставки, екскурсії, віртуальні подорожі, вам вдасться відшукати ключик до дитячого серця.

Злагоджена професійна діяльність команди супроводу в інклюзивному класі дає змогу дитині почуватися комфортно в колективі, навчатися доброзичливості, справедливості, терплячості, взаємоповаги, додає впевненості.

Тож варто повірити у власні сили, сміливо взяти за руку дитину, яка цього дуже потребує, і впевнено вести її назустріч новим знанням, знайомствам, відкрити шлях до здійснення мрій. Бо я ж учитель… Бо ми ж команда успіху… Немає нічого неможливого!

Вінічук С.М., учитель початкових класів