Ха́їм Ве́йцман, ізраїльський учений-хімік, якось пожартував: «Ейнштейн пояснював мені свою теорію щодня, і незабаром я вже був абсолютно впевнений, що він її зрозумів». Жарти жартами, але як допомогти учням швидко й легко осягнути фізику – таку близьку на практиці й таку незбагненну в теорії? Вчитель фізики Сорока Ірина Анатоліївна вважає, що досягти цього можна з допомогою діяльнісного підходу.
1 березня 2019 р. на презентаційному уроці десятикласники, застосувавши звої навички з медіаграмотності, проаналізували цікавий мотиваційний відеоролик і самостійно визначили тему: «Робота в термодинаміці». Активізували раніше здобуті знання з допомогою інтерактивної вправи «Вільний маркер». Цікавий відеодослід та фізичний експеримент спонукав учнів до обговорення і постановки проблемних питань, на які вони шукали відповіді самостійно, користуючись опорними картками. Розв’язуючи задачі, старшокласники мали змогу попрацювати із завданнями ЗНО різних років. Критичне мислення розвивали з допомогою творчої вправи – скласти кросворд «Термодинаміка». На етапі рефлексії діти зробили висновки про важливість вивченої теми, оскільки її закони застосовуються у побуті та техніці. Усі погодилися, що найкоротший шлях до розуміння фізичної теорії пролягає через практику.
Дашкель І.Л., ЗДВР