«Медіакухня» зсередини: лайфхаки для педагога

Створено: Четвер, 27 лютого 2020, 20:32

Сьогодні медіаграмотність уже інтегрується в освітній процес: в десятих класах викладається курс «Громадянська освіта», де одним із семи розділів є «Світ інформації та мас-медіа». Також вона включена у стандарт початкової школи, за яким навчаються перші класи з 2018 року. Вчитель початкової школи формує медіаграмотність відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти на уроках з мовно-літературної галузі через змістову лінію «Досліджуємо медіа». Проте навіть терміни медіаосвіта та медіаграмотність досі точно не визначені.

Завдання педагога – підготувати дитину до ефективної взаємодії з медіа. Адже медіа інформують, інтерпретують, визначають, яка інформація є важливою, конструюють навіть зразки героїв і невдах, тобто пропонують цінності і норми в новій реальності.

Завдяки інформальній освіті (зокрема, пройшовши онлайн-курси на платформах Prometheus та EdEra) вчитель опрацював механізми маніпуляції, пропаганди, фактчеку тощо, однак, якщо врахувати особливості вікового складу учнів, виникає запитання: «Як такі складні поняття зробити зрозумілими дітям?»

27 лютого в НВК №14 зібралися педагоги початкової школи, щоб розібратися з «медіакухнею» зсередини. Головними завданнями тренінгу було удосконалення медіакомпетентності педагогів та напрацювання інструментарію для якісного впровадження медіаграмотності в освітній простір Нової української школи. В межах заходу зрозуміли, наскільки тонка грань між фактами та судженнями, як іноді складно читати між рядків. Опрацювали методику проведення гри «Медіаїжа» (джерело – «Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі: посібник для вчителя»). Дійшли висновку, що формування медіакомпетентності учня слід здійснювати спираючись на досвід: «Від відомого – до незнайомого». Зрозуміло, що досвід набувається шляхом спілкування та навчання впродовж життя: щодня з’являються новинки в медіапросторі та пропонуються нові ідеї вирішення складних завдань медіаосвіти.

Організатори тренінгу дякують освітянам, які виявили бажання в позаурочний час долучитися до обговорення такого непростого і актуального питання методики формування медіаграмотності в учнів початкової школи і сподіваються, що набуті знання та вміння допоможуть педагогам, спонукатимуть їх до створення власних розробок.

 

Ірина Сорока, заступник директора з навчально-виховної роботи