Інтернет: існують небезпеки?!

Готуючись до відзначення Дня безпечного інтернету в Україні, дев’ятикласники НВК № 14 провели дослідження серед підлітків 13-15 років, щоб з’ясувати, як тісно їхнє життя пов’язане з інтернетом і чи контролюють дорослі цей процес.

Більше 50% підлітків, залишаючись з різних причин поза контролем батьків, проводять необмежений час в інтернеті - такі результати опитування.

Уся корисна багатофункціональність світової павутини насправді приховує безліч небезпек. Те, що молодь і навіть діти поринають у віртуальний світ, залишаючи поза увагою реальний, набагато цікавіший, - ще не найстрашніше.

        В Україні сьогодні понад 10 000000 користувачів, третина з них – неповнолітні.

Як запобігти тому, що, перебуваючи в режимі онлайн , люди готові поділитися приватною інформацією про себе та свою сім’ю в обмін на товари та послуги? Чи багато потрібно зусиль, щоб відірватись від смартфона заради живого спілкування з друзями та допомоги близьким? Як убезпечити себе від неприємних наслідків від знайомств у соцмережах? - над цими та іншими болючими питаннями молодь спонукали задуматися Грищенко Олександра, Винічук Анна, Вінічук Дарія, Бондарчук Богдан та вчитель факультативу «Основи медіаграмотності» Стельмах Тетяна Олександрівна, організовуючи тематичну лінійку «День безпечного інтернету в Україні», який щорічно відзначають 5 лютого.

У необхідності обачно поводитись в інформаційній мережі дев’ятикласники переконували фактами, цифрами, проблемними питаннями, навіть мультиками. Учні, запрошені на захід, давали правдиві відповіді на провокаційні питання, шукали можливі варіанти виходу з проблемних ситуацій, пов’язаних із використанням інтернету, обговорювали наслідки, розробили правила безпечної поведінки в ньому.        Старшокласники щиро вірять, що вихованці НВК № 14 не стануть комп’ютерними «зомбі» і вбережуться від реальної біди, що може постати з віртуального світу.

Вінічук Д., Винічук А.

 

 

Третьокласники опановують морфологію

Павлишин Надія Вікторівна на початку уроку української мови в 3-В класі запропонувала учням узагальнити вивчене про іменник, використовуючи графічні організатори. Діти якісно та швидко впорались із завданням, склавши ментальну схему, і зосередили увагу для подальшої роботи. Організації успішної діяльності сприяло систематичне застосування класрум менеджменту: третьокласники привчені до самоорганізації, обізнані з правилами, розуміють інструкції педагога. Вдало поставлені запитання вчителя спонукали до пошуку головних слів, чіткого виділення ключових понять з теми «Вживання іменників у прямому і переносному значенні. Рід іменників»», до наведення прикладів, розподілу іменників за лексичними групами та родами, самостійних висновків. Надією Вікторівною уміло використано діяльнісний підхід, проведено роботу із сигнальними картками. Активні види діяльності не лише сприяли засвоєнню нового матеріалу, а й розвивали критичне мислення та творчість школярів. Створена ситуація успіху та позитивні емоції стали рушійною силою у формуванні мотивації до вивчення рідної мови.

Сорока І.А., ЗДНВР

   

 

 

Урок англійської у 5-Б класі: усе про погоду

Кажуть, що у природи немає поганої погоди. Ще раз у цьому переконались гості, що 30 січня 2019 завітали на урок англійської мови до групи учнів 5-Б класу.

Учитель Єлхлва Вікторія Ярославівна розпочала заняття з уведення в мовне середовище та артикуляційних вправ у формі відеорозминки. П’ятикласники зацікавилися темою «Погода, одяг», вони навперебій розповідали про улюблену пору року, пояснювали, який одяг доречно вдягати «по сезону». Професійно дібрані лексико-комунікативні вправи сприяли швидкому повторенню раніше вивчених та нових лексичних одиниць англійської мови. Після читання й обговорення тексту вирішили трішки погратися: діти «збирали» речі в рюкзак для уявної подорожі; азарт та емоційне піднесення виникло у всіх під час гри «Відгадай слово». Швидкий темп уроку забезпечувався доречно використаним роздатковим матеріалом, наочністю, відеопрезентацією з шаблонами речень. Доброзичливість, врівноваженість, допомога вчителя спонукали дітей чітко висловлюватись, створюючи власні тексти.

Хоча за вікном йшов мокрий сніг із дощем, у класі панувала тепла дружня робоча атмосфера.

Сорока І.А., ЗДНВР

 

 

 

 

 

Четвертокласники готуються до ДПА

Після закінчення четвертого класу учні складають свої перші екзамени у формі ДПА. Підготовка до цього випробування потребує кропіткої роботи, впевненості в своїх силах, умінь застосовувати на практиці набуті знання і навички. 29 січня 2019 року учні 4-А класу разом із вчителем Сидорчук Людмилою Валеріївною на уроці математики вправлялися в обчисленні площі прямокутної ділянки, виконували задачі на знаходження площі прямокутника. Учні закріпили вміння і навички з вивченої у попередніх класах теми, повторили одиниці вимірювання площі, співвідношення між ними. Практична робота в чотирьох групах забезпечила активність. Кожна команда, користуючись рулеткою та лінійкою, визначала площі частини класної дошки, парти, обкладинки зошита, сірникової коробки. Роздатковий матеріал у вигляді таблиці дозволив учням самостійно зробити узагальнення і висновки. Діти з легкістю та задоволенням виконували ігрові завдання: «Знайди пару», «Зростомір» на встановлення відповідності між одиницями вимірювання та визначення їх «величини». Чіткі й послідовні питання вчителя сприяли розвитку критичного мислення під час розв’язування задач, спонукали четвертокласників оперувати математичною термінологією. Індивідуальні завдання в конвертах-сюрпризах були покликані узагальнити і підсумувати матеріал уроку.

Така послідовна цілеспрямована робота обов’язково принесе позитивні результати під час державної підсумкової атестації з математики.

Сорока І.А., ЗДНВР

 

 

 

 

Урок трудового навчання для юних майстрів

23 січня на уроці трудового навчання хлопці 5-б класу разом із Полюховичем Михайлом Павловичем вчилися добирати фанеру та економно розмічати її обраним способом. Ознайомилися із видами графічних зображень та   виготовили фігуру тваринки на підставці, використовуючи розмічальні інструменти, пристосування та шаблони. Вчитель цитував народну мудрість: «Сім раз відміряй, один раз відріж» та забезпечив можливість вибору кожним учнем шаблону фігурки тварини. Хлопці випилювали деталі виробів старанно, зосереджено і акуратно. Цікавість та азарт п’ятикласників, вчительська підтримка учнів у моменти невдач забезпечили позитивну атмосферу на уроці. Прибравши робочі місця, учні з гордістю презентували свої вироби.

                                                                           ЗДНВР Сорока І.А.

 

Розроблено Римар Віктор Олексійович.